The Giant Everywhere

Entree: €7,50, vooraf aanmelden noodzakelijk

Terugblik: The Giant Everywhere

foto: Wouter Schenk

‘The Giant Everywhere’ blaast de zomer nieuw leven in!

Als bevrijdende opmaat voor het festivalseizoen geven de Dordtse schrijver/vertaler Wil Boesten en het puikje van de hedendaagse Nederlandse jazz op vrijdag 18 juni een hartverwarmende voorstelling in DordtYart, de voormalige Biesbosch scheepshal. Onder de titel ‘The Giant Everywhere’ laten ze literatuur en jazz samensmelten tot een enerverende act.

Vanwege de nog geldende covid-maatregelen kunnen maximaal vijftig bezoekers de sessie meemaken. Radioprogramma Via Cultura verzorgt een livestream via hun YouTube kanaal en Facebookpagina. De organisatie is in handen van Stichting DE STAD, het Dordtse architectuurcentrum.

Trompettist Teus Nobel, gitarist Reinier Baas, pianist Alexander van Popta en schrijver Wil Boesten kennen elkaar van een eerdere, succesvolle tournee. Ze besloten in dit post-coronatijdperk opnieuw samen te komen, dit keer voor de voorstelling ‘The Giant Everywhere’. Het optreden vindt zijn voedingsbodem in nieuwe, korte verhalen van Boesten, ontregelende en licht absurdistische vertellingen. Het programma bestaat uit improvisaties en samenspel tussen de schrijver en muzikanten. Het gelegenheidsensemble zal na de première in Dordrecht een korte tournee door Nederland maken. Meer info over het project en de muzikanten is hier te vinden.

Kaarten kosten € 7,50 (bij binnenkomst te voldoen) en aanmelden kan alleen vooraf via info@stichtingdestad.com. Boven de vijftig aanmeldingen wordt u op de reservelijst geplaatst. Hier is de livestream te volgen:

LIVESTREAM

De verhalen uit ‘The Giant Everywhere’ zijn gedrukt in een beperkte oplage en na afloop verkrijgbaar. Na afloop draaien dj’s Ben en Berry de betere muziek vanaf vinyl.