Vergezichten op de Visbrug

Locatie: Bibliotheek AanZet, Groenmarkt 153, Dordrecht

Entree: gratis

Terugblik: Vergezichten op de Visbrug

Op de Visbrug komen wegen samen. Trefpunt van Dordtenaren, al honderden jaren achtereen. Maar is het ook fijn om er te zijn? Zeker niet, vinden velen. Hoe kan het beter? Nieuwe of verbeterde functies kunnen het verblijf veraangenamen. In korte pitches worden voorzetten gedaan. Een avond vol vergezichten op de Visbrug.

De pitchers van deze avond zijn:
– Frits Baarda, journalist, verkent als waarnemer de beleving;
– Edwin van Son, stedenbouwkundige, analyseert de situatie van toen en nu;
– Frank Meijer, MTD landschapsarchitecten, licht zijn eerder bedachte, niet uitgevoerde ideeën toe;
– Ankie Kesseler, directeur Bibliotheek AanZet, wil de bibliotheek meer laten stralen;
– Elio Barone, ondernemer, droomt van vervoer over Dordts mooie wateren;
– Hendrik Jan Groeneweg, architect, diept de oude rooilijnen van de bebouwing naast de Waalse kerk op en ziet kansen.

Rinald van der Wal, lid van Stichting DE STAD, leidt het forumdebat. Deze bijeenkomst is onderdeel van ‘Water tekent de stad’, in 2015 de activiteitenreeks van Stichting DE STAD.

> locatie: Bibliotheek AanZet, Groenmarkt 153, Dordrecht
> inloop: 19.30 uur, aanvang: 20.00 uur