Dordrecht – Venetië

1 juni 2016

Locatie: DordtYart, Maasstraat 11, Dordrecht

Entree: hoofdprogramma gratis, eten €15

Deze zomer is Venetië te gast in Dordrecht. De stad toont haar glaskunst, onder meer in DordtYart. Het centrum voor hedendaagse kunst is op 1 juni ook de plek voor een Dordts-Italiaanse avond, wanneer eten, drinken en het gesproken woord worden opgediend. Sprekers delen hun kijk op de overeenkomsten tussen beide steden: de directe ligging aan het water, de bedreigingen en de zegeningen, maar ook de verfijnde stedenbouwkundige opbouw. Het belooft een mooie avond te worden in het ‘Venetië van het noorden’.

Voorafgaand: een Venetiaanse maaltijd. Kosten: 15 euro, incl. een glas wijn, vooraf aanmelden via www.stichtingdestad.nl (ter plaatse afrekenen). Deze activiteit staat los van het hoofdprogramma.

Hoofdprogramma:
– Hendrik Jan Groeneweg, een welkom van de voorzitter.
– Frits Baarda, met losse observaties uit heden en verleden.
– Rein Geurtsen, vergelijkt de water- en stadsstructuren van beide steden.
– Wil Boesten in gesprek met Luigi Barone, geboren Venetiaan, over de beleving.
– Andries Lugten vergelijkt de architectuur van beide watersteden.

> locatie: DordtYart, Maasstraat 11, Dordrecht
> aanvang eten: 18.00 uur; aanvang hoofdprogramma: 20.00 uur