Projectbezoek: Schaerweide

Locatie: Project Schaerweide

Terugblik: Projectbezoek: Schaerweide

affiche: Marleen Oud

Deze zomer werd het project Schaerweide op het voormalige watertorenterrein naast Villa Augustus opgeleverd. Stichting DE STAD heeft een aantal bewoners bereid gevonden hun deuren te openen en organiseert rondleidingen in samenwerking met Groeneweg Van der Meijden Architecten, de ontwerpers van het plan. Opdrachtgever was project-ontwikkelaar Leyten. Het project is gebouwd door bouwbedrijf de Vree en Sliepen. Het landschapsontwerp is verzorgd door MTD Landschapsarchitecten.

Het project bestaat uit 22 stadswoningen en 12 appartementen. De woningen zijn gesitueerd rondom een ‘green’, een gemeenschappelijke tuin of wel een schaarweide, met uitzicht op het Wantij. De symmetrische opzet heeft verwantschap met de omringende monumentale gebouwen. Het zwaartepunt vormt het appartementengebouw, dat de bewoners uitzicht biedt op het Wantij. De vele beukhagen sluiten aan bij de omgeving en ondersteunen het groene karakter.

De rondleidingen vinden plaats om 13.00 uur, 14.00 uur en 15.00 uur. U kunt zich voor een rondleiding per e-mail opgeven: info@stichtingdestad.com Daarna ontvangt u bericht op welk tijdstip u bent ingedeeld. Het aantal bezoekers is beperkt.