Mas Risselada

Stichting DE STAD gaat naar de bioscoop. Met cinema The Movies vertoont het Dordtse architectuurcentrum op woensdag 19 oktober een documentaire over het opmerkelijke leven en werk van Max Risselada, emeritus hoogleraar architectuur aan de TU Delft, architect en schrijver. De film is van Jorn Konijn. Hoofdpersoon en filmmaker zullen daarbij aanwezig zijn.

De documentaire is een glorieuze ‘trip down memory lane’, van de Smithsons’ Economist Building in Londen tot het werk van Le Corbusier in Ahmedabad. In de jaren 50 werkte Risselada onder andere voor Aldo van Eyck, Charles en Ray Eames, de Nederlandse architecten Van den Broek en Bakema. Daarna keerde hij als docent terug naar de TU in Delft. Als hoogleraar beïnvloedde hij een nieuwe generatie architecten, waaronder Francien Houben en Bjarne Mastenbroek. In Konijns ‘Max Risselada – Leven en werk in 12 gebouwen’ maakt de kijker een fascinerende rondreis langs de twaalf gebouwen die hem het meest hebben geïnspireerd.

Na afloop van de filmvertoning volgt een vraaggesprek met Max Risselada en regisseur Jorn Konijn.

Aanvang: 20:00 u. Inloop va. 19:30 u.

Kaarten kosten € 7,50 (incl. koffie/thee bij ontvangst) en zijn hier te bestellen.