nooit terug

woordfestival met een bijzonder verhaal

DordtYart & Villa Augustus | Dordrecht | zaterdag 22 juni 2019

Nooit Terug is een nieuw kleinschalig festival met een bijzonder verhaal. Op 27 februari 2018 was het 10 jaar geleden dat Jan Eijkelboom op 82-jarige leeftijd overleed. De poëzie van Jan en de stad Dordrecht zijn één. In vele gedichten beschrijft hij plekken en gebeurtenissen in de stad. Hij was als bestuurslid van Stichting DE STAD ook zeer betrokken bij de ontwikkelingen in zijn geliefde stad. Eijkelboom is niet alleen in Dordrecht een begrip. Rotterdam vernoemde onlangs een straat naar hem.

Zoveel redenen om de voormalig ambassadeur van Dordrecht te eren met een tweejaarlijks festival waarvan de naam verwijst naar een van zijn bekendste dichtregels Wat blijft komt nooit terug. Een eigentijds festival met poëzie, proza en andere vormen van woordkunst en muziek op meerdere locaties langs en op het Wantij in Dordrecht.

Download hier het programma en de routebeschrijving.

NB: Alle programma-informatie op deze pagina is nog onder voorbehoud!

Ja, ik steun graag Nooit Terug met een donatie!

Ben je een jonge, bevlogen dichter, tussen de 15 en 25 jaar? Of heb je altijd al een gedicht willen schrijven? Doe dan ook mee aan de dichtwedstrijd van het nieuwe Nooit Terug Festival.

Klik hier voor alle info over de dichtwedstrijd.