Kopenhagen Waterstad

Locatie: Pictura, Voorstraat 190-192, Dordrecht

Entree: gratis

Terugblik: Kopenhagen Waterstad

Kopenhagen inspireert als waterstad. Stichting DE STAD vindt het de hoogste tijd om aandacht te schenken aan de dynamiek in de Deense hoofdstad. Onder de titel Kopenhagen Waterstad wordt op 14 januari in Pictura een presentatie gegeven.

De bijeenkomst vormt het startschot voor het themajaar ‘Water tekent de stad’. Stichting DE STAD organiseert rond dit onderwerp een reeks van interessante activiteiten. Het initiatief komt voort uit een groeiend besef dat Dordrecht nog veel meer van het omringende water kan profiteren.
Als er voor onze stad één voorbeeld is, dan is dat Kopenhagen, havenstad aan de zee. Een groot deel van het stedelijk leven speelt zich af bij het water.
Stedenbouwkundige Judit Bax en architect Hendrik Jan Groeneweg belichten de specifieke ligging van Kopenhagen aan de Øresund, de badcultuur en de transformatie van havengebieden tot spannende bestemmingen. Ook spreken ze over de infrastructuur voor de fiets en – uiteraard – de moderne architectuur, van Arne Jacobsen tot Bjarke Ingels.

> locatie: Pictura, Voorstraat 190-192, Dordrecht
> inloop: 19.30 uur, aanvang: 20.00 uur