Nooit Terug Festival 2024

29 juni 2024

Locatie: Kunstkerk en de historische Dordtse binnenstad

Entree: Kunstkerk gratis / boottocht €22,00 / vegetarische maaltijd €25,00

Abdelkader Benali en Heiko Dijker (foto: Allard de Goeij)

Welkom bij Nooit Terug, feest van woorden in binnenstad van Dordrecht. Dichters, singer-songwriters en andere woordartiesten laten zich horen op zaterdag 29 juni. Deze derde editie van Nooit Terug, het Dordtse festival voor liefhebbers van taal en het woord vindt plaats in de Kunstkerk en op de fluisterboot Dordtevaar. De historische binnenstad vormt het mooie decor voor dit spraakmakende evenement. De festivalnaam Nooit Terug verwijst naar de dichtregel van de in 2008 overleden stadsdichter Jan Eijkelboom: ‘Wat blijft komt nooit terug’.

Het thema dit jaar is ‘De kleur van de stad’. En dat in de breedst denkbare zin van het woord. Voor meer uitleg en het programma zie de pagina Nooit Terug 2024.

Nieuw: deze editie opent in de Kunstkerk om 10.30 uur met een kinderprogramma met onder meer Joke en Marieke van Leeuwen. De toegang voor de optredens in de Kunstkerk is gratis. Tickets voor de optredens op de fluisterboot Dordtevaar kosten 22 euro. De rondvaart duurt een uur, kaarten kun je bestellen via de Nooit Terug 2024 pagina. Daar kun je voor 25 euro ook een – vegetarische – maaltijd inclusief drankje tijdens de grote pauze reserveren. Deelnemers aan de boottochten moeten 10 minuten voor de afvaart aanwezig zijn.

De organisatie is weer in vertrouwde handen van stichting DE STAD, architectuurcentrum van Dordrecht, in samenwerking met de Bibliotheek Aan Zet.

Kunstkerk: gratis toegang
Boottocht: tickets zijn € 22,- (€ 16,- voor de familievoorstelling)
Vegetarische maaltijd (Kunstkerk): € 25,- (te bestellen t/m 25 juni)

Doe een donatie!
Het festival in de Kunstkerk is gratis toegankelijk. De allerbeste woordkunstenaars treden op, met dank aan onze sponsoren. Met jouw vrijwillige bijdrage kan het festival ook in de toekomst gratis toegankelijk blijven. Is het festival je iets waard? Kijk dan uit naar onze mobiele penningmeester, Rinald is zijn naam. Cash of pin, een mooi bedrag of een paar munten, met alles is hij even blij.

Lisette Ma Neza (foto: Bertus de Kock)